maandag 24 oktober 2011

shortcuts shortcuts shortcuts

http://blogs.adobe.com/edtechatadobe/files/edtechatadobe/lightroom_3_shortcuts.pdf

Meteen met de deur in huis dan maar. Ik zoek me lam naar die shortcuts in lightroom om deze aan mijn intuos toe te kunnen voegen aan het taartmenu o, touchring of andere knoppen. nu ben ik niet helemaal thuis in de adobe producten. Dat betekent dus dat ik de intuos en lightroom tegelijk aan het leren ben. Vandaar mijn link naar de shortcuts in lightroom handig voor mij en wellicht handig voor jullie. (uiteraard vind je deze ook met google)

Ik moet nog uitvinden wat ik het meest gebruik maar de touchring staat eigenlijk al meteen goed. Misschien dat dat later nog anders moet maar dan kan het ook. Maar ja dan ben ik natuurlijk al gewend aan die indeling dat het veranderen wellicht meer kwaad dan goed doet.

Nog even over het fotoboek project. Ik heb alle foto's geimporteerd en in een verzameling gestopt. So far so good. Nu ben ik de foto's aan het selecteren maar ik heb nu ook nog te maken met een andere factor. Mijn vrouw en ik hebben niet dezelfde smaak (gelukkig) dus ik moet even kijken hoe we nu gaan selecteren. Ik met kleuren en mijn vrouw met de vlaggetjes ik weet het nog even niet. Tips zijn welkom.

Oh ja de sterretjes zijn leuk maar waarom zou ik foto's gebruiken die lager dan 5 sterren zijn. Dat zijn toch de beste? dus de 4 sterren gebruik je voor vulling denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten